tirsdag 6. mars 2012

Fremskritt

Ah! Vår i Trondheim! :) Lyst om morgenen og sol på en nesten skyfri himmel. Herlig! Det gjør både oppussing og andre daglige gjøremål litt lettere. Tenk det er bare to uker og fem dager til vi stiller klokka til sommertid! Tror det går fort mot sommer nå ja. Det er bare fire uker til påskeferie også! Vi jobber denne påska vi, men det blir jo en rimelig god langhelg på oss uansett. Mye mulig det blir litt kortere dag dagen før skjærtorsdag, men det kommer an på arbeidsmengden.

En liten oppdatering på oppussinga:
Vi har vært enormt flinke og effektive i helga. Einar er helt rå, han får plutselig masse driv også gjør han plenty. -Panelveggen er på plass på soverommet, alt det elektriske er koblet opp, ny dør med glass er satt opp mellom stua og trappegangen, gipstaket på gangen er kommet opp og downlights er montert. Vi har ryddet og ordnet i hele leiligheta, og jeg har slipt og beiset fem trappetrinn. Er avhengig av å kunne stå ute og jobbe, for det støver så veldig av den sipinga. Må få sneket inn litt sliping etter jobb i dag tror jeg, forsatt åtte trappetrinn igjen! Puh...

Det som gjenstår nå er da gråmaling på veggen som skal tapetseres, og selvfølgelig da legging av tapet. Bygging av den siste lille veggen og så sparkling, sliping, armeringsduk og maling på veggene og i taket på gangen. Deretter blir det gulvlegging og montering av trapp. Jeg gleder meg bare litt til vi blir ferdig :) Jeg håper å kunne krølle meg sammen i sofaen på loftstua når påskeferien begynner hvert fall. Hihi. Det hele avhenger litt av maleren og hvor fort han kan bli ferdig. Vi håper han er ferdig til neste helg.

Det kommer bilder når vi er helt ferdig, jeg vil ikke legge ut litt og litt, for jeg føler at da får man ikke inntrykk av hvordan det faktisk blir. Men, det kommer. Jeg lover, Til høsten kanskje...

Jaja, nok et kjedelig innlegg uten bilder da. Unnskyld, Oda. Jeg skal bli mer spennende :)


post signature

1 kommentar:

  1. Jeg synes bare det er hyggelig at du blogger, jeg :-D

    SvarSlett