mandag 21. september 2009

Just another manic monday?

Herregud for en dag!!

Dagen startet egentlig veldig bra, og her er grunnen:
18. februar 2010 spiller Rammstein på Vallhall Arena i Oslo og vi har billetter!! Woho :D Billettene ble lagt ut 09:00 i dag tidlig og kl 09:10 var bekreftelsen i mine hender. Takk til Grete (Einars mamma) som stilte opp med MasterCard da jeg hadde glemt BankID'en min hjemme og derfor ikke fikk betalt for de selv.
Tusen takk Grete! Tilbakebetaling og blomster venter deg ;)

Jobbdagen var ellers ganske normal, rolig på slutten så ble sittende å lese adressa.no og kl. 14:00 går det ut melding om at politiet har sperret av sørgående felt i Okstadbakken i Trondheim pga en politiaksjon. De opplyser videre om at det anbefales å kjøre om Sluppen bru eller Brattsberg. Sluppen bru er ganske så belasta i rushtrafikken fra før av så dersom du kjører der i verste rushen risikerer du å bli stående en stund!

Kl 16:00 går det ut ny melding fra politiet:

Det er oppstått store køer i området rundt Kroppanbrua og Omkjøringsveien i Trondheim.

Årsaken er at politiet har stengt av E6 i begge retninger over Kroppanbrua, som følge av en aksjon. Sør-Trøndelag politidistrikt opplyser at de har sett seg nødt til å gjøre dette for å få arbeidsro på stedet.

Det jobbes nå med å få løst situasjonen, og politiet opplyser at de er i kontakt med en person i psykisk ubalanse.

Brann, ambulanse og politi er på stedet.

Med tanke på at politiet altså forsøker å samarbeide med en psykisk ustabil person midt oppå Kroppanbrua, hvilket er en svær bru ganske høyt over Nidelva, så kan man vel tenke seg til selv hva som foregår... Stakkars menneske!

Bussturen hjem gikk altså rimelig sakte da all trafikken står i alle retninger.

Da jeg kom hjem var jeg forberedt på å møte en hund i buret sitt som klynker og piper når hun finner ut at folk kommer hjem og hun har noen å kose med. Jeg vandra inn døra som jeg pleier og kikker mot hjørnet der buret til Beira pleier å stå med et grønt pledd over nettet så det skal bli litt lunere for henne, men der står det inget bur... Buret står altså midt på ganggulvet med glidelåsen til nettet åpent og inni buret er det ingen hund! Hun jammen med klart å åpne glidelåsen?!?! Altså ikke ødelagt den eller revet den i stykker, men åpnet den!
Plutselig dukker det opp et lite ansikt i døra mellom soverommet og gangen, rimelig blid og fornøyd. Det grønnet pleddet ligger i en haug på stuegulvet lenger inn i leiligheta, sammen med litt oppkast blanda med jord. Vi har nemlig en potteplante stående på soverommet for at Beira ikke skal få tak i den (oh the irony!) og den har fått gjennomgå. Det er ca halvparten så mange blader igjen på den, og jorda som pleide å være oppi potta er altså utenfor enten i form av oppkast eller i form av at hun har brukt labbene til å grave den ut. Klærne våre ligger i hauger rundt omkring og lampa som vanligvis står på hylla over senga ligger midt på soveromsgulvet. MEN hun har ikke gjort fra seg inne, og selv om jeg kanskje burde være sint må jeg bare le samtidig som jeg undrer meg over hvor smart den lille rottisen vår er.

Så nå må jeg altså tørke spy/jord, vaske klær, støvsuge, kaste en plante og de bladene som pleide å være på den, rydde klær og passe en hund, mens Einar sitter fast i trafikken midt oppå Moholt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar