tirsdag 29. september 2009

Helga går fort når man har mammabesøk :)

I helga har vi hatt storfint besøk fra Toten. Mamma og en venninne hadde bestemt seg for å ta turen nordover, for å besøke sine søte små barn. De kom opp på fredag og jeg hentet de på stasjonen etter jobb. Etter litt klabb og babb kom vi da oss til hotellet deres og!

Jeg måtte hjem og sette kjæreste og bikkjevoffs i sving, Beira har vært ivrig på å leke den siste uka så jeg har ærlig talt latt husarbeidet gå og konserntrert meg om bebi'n min! Men, når man får mammabesøk så man rydde og stelle. Fint vart det og :) Med beina slengt på bordet og en pose potetgull i fanget ble fredagskvelden tilbragt i verdens beste armkrok :)

På lørdag møtte jeg mamma i byen og vi spiste lunsj på Graffi! Herligheten så godt det var! Tusen takk, mamma. Etterpå tuslet vi ned på Byhaven for mamma ville kjøpe med noe godt til bæssmorjinta si (jada, hu har blitt bestemor hu nå vettu, til lille Beira ;) ). Ett stykk bein av dyrehud ble med hjem, pluss en kjempefin orkidè. Orkideer er jo sååå fine, og den jeg hadde mistet nettopp alle blomstene sine, så det var en helt perfekt gave! :)

Beira var strålende fornøyd med beinet sitt også, det blir flittig brukt, men er fortsatt inntakt!! En av få leker som ikke har blitt offer for rottweilertenna hennes. Perfekt gave til lille jenta vår!


Vi tok med blomsten og beinet hjem til leiligheta hvor vi ble møtt av Einar og Beira. Gjett om a mor ble betatt av nurket vårt da :D "Du sa jo hu var diger du Mina, men hu er jo bitte lita." Hehe. For oss er hu jo blitt kjempestor, men det er vel riktig at hu er bitteliten enda. Beira ble glad i a bæssmor og bæssmor ble glad i barnebarnet :)

På kvelden var det duket for middag på AiSuma, mamma skulle møte "svigers" for første gang og det er jo alltid spennende. Vi endte opp med å ha en kjempefin kveld sammen, lett stemning og praten fløyt så fint atte :) Godt å vite at de også kan omgås hverandre, uten noe mer styr.
Maten var som vanlig eksepsjonelt god!

Søndag møtte vi mamma nede ved Lerkendal også gikk vi bort til stadion, Beira først og vi etter. Mamma fikk gå litt med henne og (eller kanskje det var Beira som gikk tur med mamma?) og med et lite kyss på kinnet ble a bæssmor enda mer betatt.
Herlig! :)

Etterpå kjørte jeg mamma og venninna hennes til stasjonen, men hun satte seg ikke på toget før jeg hadde lovt å ta godt vare på kjæreste og barnebarn. De har det så fint atte, mamma, bortskjemt og lykkelig begge to! :D

Søndag kveld kom Frode, Elisabeth og lille Tilde (fortsatt i magen) og så på at Rosenborg stakk av meg gullet rett for nesa på Molde på Moldes hjemmebane. Doesn't get any better than that! GULLET E HJÆM!!! Gratulerer! Alle trønderhjerta glede sæ, og totenhjertet mitt også :)

Ha en strålende uke alle ihop! I morgen er det onsdag og da er helga rett rundt hjørnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar