mandag 29. desember 2014

Rolige dager

Etter en hektisk høst med oppussing, graviditet og hverdagsmas, har vi tatt oss noen skikkelige fridager nå i jula. De siste par dagene har heller ikke været vært på vår side, så da har vi rusla rundt i pysj her hjemme. Emma fikk modelleire til jul av Therese med familie og for første gang har Turbo hatt tid til å sitte i ro lenger enn 5 min. 1 time satt hun med leire. Det var behagelig rolig og veldig fint å se hvor veldig hun koste seg. Blir nok mere leire framover  - det er meldt regn helt fram til fredag... Usj.

I dag har jeg faktisk, ganske så impulsivt, tatt meg en tur til frisøren. Etterveksten var så heftig at jeg faktisk har hatt gleden av å finne mine første grå hår (...), så det var på tide å få stripet det. Nå vet jeg at de små grå er der, men ute av synet ute av sinn. Deilig var det i hvert fall å gjøre noe bare for seg selv. Jeg fikk gavekort av Einar til jul, så jeg hadde endelig samvittighet til å bruke bare på meg selv. Gleden var også stor da frisøren min mente at jeg på ingen måte trengte å klippe håret! Finnes ikke slitt sa hun :) Med tanke på at siste hårklipp var i februar, og håret har blitt så langt at jeg faktisk er fornøyd, må jeg si at ingen hårklipp på denne siden av året var gode nyheter. Da er håret klart til lillebror kommer, erfaringen tilsier at håret er det siste man rekker å tenke på når det flytter inn mini-mennesker i huset.

Nå er det tv-kveld med "vædns bæste Einaj" (iføle Emma) som står for tur. Tvilsomt at gamlemor blirå holde seg våken så alt for lenge.

God 5. juledag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar