fredag 26. desember 2014

Jula

Da er vi kommet til 2. juledag. Jeg skrev et lengre innlegg på selve julaften, men den klarte ikke Blogger å poste. Så, da har jeg gått rundt i god tro om at jeg har ønsket dere en god jul, lagt frem noen bilder, også har det bare vært stilt her (igjen...)

Julaften var veldig koselig - maten var herlig, selskapet var hyggelig og stemningen var god. Emma var helt turbo og ble fly forbanna på pappa da han kasta "aille gavan" (les: gavepapiret). Det var som vanlig gavebonanza, og Emma fikk plenty fint hun både trenger og ønsker seg. Julaften får liksom en ny betydning når man har barn selv, nå er det jo dèt det handler om.

Jeg er ærlig talt helt skutt her jeg sitter, etter en heftig runde for å få Komandant Sveen i sengs. Tydelig at rutiner hun er vant med ikke er til stedet i jula, og da stokker det seg litt både ved legging og andre ting. Men, jeg legger ut noen bilder i det minste. Så ønsker jeg dere fortsatt god jul. Spis, drikk, slapp av og lek! Det er derfor vi har juleferie! :D


Det var forferdelig kjedelig å vente på "ulenissen" så vi måtte ta oss en skitur for å få tide til å gå.
Her er treet med noen av gavene under, etter dette bilde kom det enda flere og haugen forflytta seg lenger utover gulvet.
1. juledag kom...
...og 1. juledag gikk. Vi inntok en bedre frokost med Toten-besøket vårt, mens det ble en rolig ettermiddag og kveld hjemme. Jeg og Einar tok oss en øl hver - min var alkoholfri selvfølgelig - og lot julefreden senke seg.
2. juledag bestod av besøk fra tante Inga og onkel John, før vi tok en tur ut for å teste den nye rattkjelka. Sterk pappa og laaaang bakke sørget for to fartsfylte og artige turer ned til Tanemsbrua. "Mamma pappa også sitt på".
Her er vi kommet til bunn etter første turen ned. Tror vi alle tre syns det var like stas :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar