onsdag 10. april 2013

Zalando er elendig!

Vi har vel alle sett reklamen for Zalando som ruller og går på tv'en. En mann som filmer seg selv i et garderobeskap fullt av klær, sko og vesker, mens han snakker om at Zalando leverer og returnerer gratis. Dette er da en side vi damer ikke burde vite om, for da går vi bananas.

Jeg bestemte meg for å bestille et par sko derfra. Jeg syns de var sååå fine og tenkte at disse skulle jeg unne meg. Skoen er fra Bourne England, og finnes i fargen rosa, aprikos og gull/sort. Zalando selger den kun i rosa, og det passet supert siden det er fargen jeg ville ha.
Først mottok jeg en mail fra Zalando om at varen ikke var på lager for øyeblikket og at det derfor ville ta noe tid. Det gjorde ikke meg noe, jeg trenger de jo ikke i DAG liksom. Etter noen dager mottok jeg en ny mail om at varen min nå var på plass og ville bli sendt omgående. Jippi!

I går mottok jeg hentemelding, raste ned på Bunnpris for å hente de, åpnet pakken og....


Hørte jeg ORANSJE?! Jada, rosa sko med oransje brodering. Er det ikke vakkert? I utgangspunktet en gyselig kombinasjon spør du meg og på ingen måte skoen jeg bestilte og betale nesten 1500 kr for!
Lettere forbanna sendte jeg en mail til Zalando og lurte på om dette kunne stemme, om de mente at bildet på nettsiden og skoen jeg har mottatt faktisk er en og samme sko, og hva i alle dager de skulle gjøre for at jeg skulle motta rett vare. Svaret jeg får er en standarisert mail som sier at dersom jeg ikke liker varen kan jeg returnere den å kjøpe noe annet. Nuvel...

For å returnere en vare hos Zalando må du logge deg inn på nettsiden deres, finne returslippen, printe den ut, lime den på eska med tape og så sende den inn igjen. Helt gratis. Herre min hatt for et opplegg. Hva hvis man ikke har printer? De reklamerer med gratis frakt og retur, men du skal neimen ikke få det lett! Nesten så jeg lurer på om dette systemet er så komplisert for at kundene bare skal la det fare og beholde varen de har fått...


Jeg har nå sendt en mail til Bourne England og fortalt om problemet i håp om at de har skoen jeg vil ha. Jeg kommer til å returnere skoene (må bare lokalisere printeren) og be om pengene tilbake. Kommer til å sende de enda en mail å be om at de endrer bildet på nettsiden sin, og jeg kommer aldri til å bestille fra zalando.no igjen. Jeg handler ikke av folk som leker butikk!

Ikke lett å se forskjell på hvit og oransje!



post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar